CCOO d’Indústria valora molt positivament el preacord previ a la vaga al qual s’ha arribat a l’aigua de Viladrau (Nestlé Waters España S.A.)

Es podria desconvocar la vaga prevista per al divendres 2 d’agost

CCOO valora molt positivament el resultat del preacord al qual s’ha arribat en el dia d’avui a l’aigua de Viladrau (Nestlé Waters España S.A.) d’Arbúcies, en referència a les condicions econòmiques, i que poden permetre desconvocar la vaga que estava prevista per al proper divendres 2 d’agost.

El preacord garanteix l’increment del 2,7% del salari en el 2019 i 2020 amb efectes retroactius des d’abril d’aquest any; reivindicació que ens ha portat a una negociació en els últims mesos que culmina avui, i que suposa una fita històrica assolint els objectius recollits a l’Acuerdo por el Empleo y la Negociación Colectiva (AENC) per a aquest any. Aquest increment quedarà consolidat a les taules, transformant-se en fix a canvi de cedir el plus de millora contínua, que era variable.

Al mateix temps, valorem també molt positivament que s’hagin mantingut les garanties socials que l’empresa volia amortitzar, com en el cas de la prima de matrimoni, el plus d’absentisme o l’ampliació de la vigència del conveni.

Tot i que aquest preacord ha de ser ratificat per la plantilla, com cal, demà, des de CCOO mostrem el nostre agraïment a totes les persones treballadores de l’empresa per la seva lluita, i el suport manifestat al Comitè d’empresa a les assemblees de la setmana passada, que ha fet possible que la direcció local de l’empresa reconsiderés la seva proposta salarial fins arribar al preacord d’avui.

A CCOO ens felicitem d’haver obtingut aquest preacord i esperem comptar amb la confiança majoritària de la plantilla i entomem aquest fet amb el màxim orgull i compromís amb l’objectiu d’avançar conjuntament en les condicions de vida i de treball.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de juliol de 2019