Negociació, al marge del conveni, només per a una categoria professional

CCOO guanya una important sentència per vulneració de la negociació col·lectiva en el sector de la sanitat concertada

La Federació de Sanitat de CCOO guanya un important litigi a través del seu Gabinet Jurídic. Es tracta d’una demanda interposada per CCOO, amb els dos sindicats signants del conveni SISCAT, pel que consideràvem una vulneració de la llibertat sindical en la vessant de la negociació col·lectiva, quan, al marge del conveni signat, Metges de Catalunya va negociar amb les patronals millores només per a una categoria professional.

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha dictat sentència i ha condemnat la Unió Catalana d’Hospitals, el Consorci Associació Patronal Sanitari i Social, l’Associació Catalana d’Entitats de la Salut, Metges de Catalunya i el Comitè de Vaga.

La condemna ha estat per vulneració de la llibertat sindical en la vessant de la negociació col·lectiva i anul·la l’acord al qual van arribar. També condemna de manera solidària a pagar una indemnització als demandants i obliga a la publicació de la sentència íntegra a la web de cada demandat.

Malgrat que encara és una sentència no ferma, des de CCOO ens sentim satisfets, perquè com a sindicat volem millorar les condicions laborals de totes les categories professionals però sempre dins el marc legal i respectant un dret tan important com és el de la negociació col·lectiva.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de juliol de 2019