La feblesa del model productiu s'evidencia amb l'increment de l'abús de la contractació precària

CCOO alerta de la forta caiguda de la contractació indefinida a Catalunya

Foto ATUR REGISTRAT CATALUNYA/ESPANYA
El mes de juny del 2019 deixa una xifra de 357.272 persones registrades com a aturades a les oficines del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), el que significa una reducció interanual del 3,5 % (12.920 aturats i aturades registrats menys que fa un any). A Espanya són 3.015.686 les persones que romanen desocupades, amb una reducció del 4,6 %.

Respecte del mes anterior, l’atur registrat presenta una reducció de 13.819 persones aturades (-3,7 %). La població menor de 25 anys registra un augment de 491 joves sense feina (2,1 %) respecte de l’any anterior i fa que a Catalunya hi hagi un total de 23.884 joves que cerquen feina sense èxit. No obstant això, el caràcter estacional que defineix l’ocupació juvenil fa que respecte del mes de maig s’hagi aconseguit reduir l’atur en més de 2.900 joves (-11 %).

Es redueix l’atur respecte del 2018 en un 3,5 % però, tot i la disminució, Catalunya continua amb més de 357.000 persones que no troben feina. L’efecte estacional que recull aquest mes contribueix a la relativa millora del mercat de treball.

Trobeu el comunicat sencer en aquest enllaç: veure arxiu
02/07/2019