CCOO del Baix Llobregat valora positivament l’anunci d’un CUAP a Torreblanca, però continua exigint un increment dels recursos de salut per a la comarca

Davant l’anunci a la premsa la setmana passada d’una inversió de més de 2.500 milions d’euros, la qual hauria de donar servei a diferents municipis del Baix Llobregat

CCOO del Baix Llobregat valora positivament l’anunci de la creació d’un centre d’urgències d’atenció primària (CUAP) a Torreblanca. CCOO valorem molt positivament qualsevol millora del sistema sanitari públic, especialment en el servei d’urgències, que hauria d’ajudar a descongestionar el molt saturat Hospital Moisès Broggi de Sant Joan Despí i oferir un servei directe als municipis de Sant Just Desvern, Esplugues, Sant Feliu, Sant Joan Despí, Molins del Rei, Vallirana, el Papiol, Cervelló, Corbera i la Palma.

Lamentem, però, que no s’hagi aprofitat la recent ampliació del CAP el Pla de Sant Feliu per ubicar aquesta nova unitat, que ja preveia un projecte anterior del CATSALUT, i més tenint en consideració que el servei de radiodiagnòstic serà traslladat a aquest centre.

CCOO també considera que hauria estat desitjable que abans de l’anunci a la premsa prèviament s’hagués informat al ple del Consell de la Salut del Baix Llobregat, com a òrgan central de participació comunitària en matèria de salut, del qual formem part els principals agents socials i econòmics així com la comunitat sanitària del Baix Llobregat.

CCOO continua denunciant la insuficiència en la inversió pública del Pla de salut (PLANUC) al Baix Llobregat, denuncia que som molt lluny de les necessitats reals de la ciutadania i continua apostant per desenvolupar la proximitat al territori i una visió social, eficient, transparent i pública del nostre sistema sanitari.