CCOO i el Comitè d’empresa de l’Institut d’Estudis Nord-Americans (IEN) lamenten el tancament del servei d’ensenyament d’anglès de l’entitat

Manca de voluntat de l’empresa per mantenir-lo obert

Després d’una llarga negociació, per l’anunci de tancament del servei d’ensenyament d’anglès de l’Institut d’Estudis Nord-Americans (IEN), entre el comitè d’empresa i l’empresa, el comitè, amb assessorament de CCOO, defensa que els treballadors sempre han cregut en la continuïtat de l’escola. Malgrat tots els intents de la plantilla per mantenir l’escola oberta, amb els corresponents llocs de treball i la possibilitat que els alumnes segueixin estudiant, el Patronat de la Fundació no ha fet els esforços suficients. En realitat, sembla que la intenció de l’empresa fos premeditada per poder iniciar un negoci presumptament immobiliari amb l’activitat cultural com a excusa.

Això comportarà deixar a més de 1.200 alumnes sense la possibilitat de continuar estudiant en un centre que ha sigut un lloc de referència en l’ensenyament d’anglès a la ciutat de Barcelona des de fa més de 60 anys, alumnes que porten molts anys confiant en l’IEN.

El comitè d’empresa lamenta el tancament perquè, a més de perjudicar tota la plantilla, és un avís per a navegants, en un sector com és el de les escoles d’idiomes i l’educació no reglada en general. El tancament d’una institució com l’Institut d’Estudis Nord-Americans, que no ha sabut o no ha volgut adaptar-se empresarialment als nous temps, es pot considerar com un atac més a uns drets socials i laborals que des de fa anys hem anat perdent els treballadors.

Per últim, el comitè d’empresa vol destacar la col·laboració amb la Federació d’Educació de CCOO i l’ajuda rebuda, i agrair totes les mostres de suport i solidaritat aquests últims temps i al llarg dels anys tant des de l’alumnat com de la societat barcelonina.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de juny de 2019