CCOO de Catalunya defensa una acció decidida dels governs davant grans reptes ambientals com el canvi climàtic

Avui es commemora el Dia Mundial del Medi Ambient

Durant la dècada dels anys setanta, l’ONU va designar el dia 5 de juny com el Dia Mundial del Medi Ambient. Es tracta d’una jornada de sensibilització sobre els problemes de sostenibilitat ambiental, i és important per a la qualitat de vida de les persones i per als ecosistemes dels quals depenem.

La relació entre el món laboral i la natura és força evident, per al nostre sindicat, ja que als centres de treball transformem contínuament matèries primeres o gestionem diferents tipus de recursos, com l’aigua i l’energia. I, per tant, la lluita per la preservació del planeta i els seus ecosistemes representa una batalla central, per a CCOO.

Avui el nostre planeta presenta reptes ambientals que tenen una repercussió directa o indirecta sobre pràcticament totes les activitats productives. Un d’aquest problemes és l’escalfament global, el qual s’està mostrant més intens al voltant de la conca mediterrània. A Catalunya disposem d’eines, com la Llei del canvi climàtic o l’Estratègia catalana d’adaptació al canvi climàtic, que ens permetrien situar-nos millor davant la necessitat de mitigar aquest problema i, de manera ja urgent, d’adaptar-nos-hi.

La planificació i l’aplicació de la llei no s’està desenvolupant com cal. Un cop més, patim la manca de voluntat política per avançar decididament en matèries ambientals. La paràlisi generalitzada que caracteritza el Govern de la Generalitat troba aquí un nou i preocupant exemple.

Per al nostre sindicat, resulta central garantir el compliment del Pacte nacional per a la indústria com a element de foment de la política industrial, implementar a Catalunya una estratègia de foment de les energies renovables o millorar la mobilitat de les persones en coordinació amb els objectius de mitigació i d’adaptació que contenen les normatives catalanes i els acords internacionals.

Per tal de contribuir a aquesta tasca de sensibilització d’aquest dia 5 de juny, des de CCOO hem organitzat diverses activitats: marxes a peu, jornades sindicals, lliurament de material ecològic… Bona part d’aquestes accions formen part del Clinomics, projecte europeu on diverses entitats impulsem la capacitat d’adaptació al canvi climàtic i generar noves oportunitats d’activitat més sostenible.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de juny de 2019