CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya reclamen que el model d’FP dual a Catalunya respongui a les necessitats de les persones aprenents, dels professionals, i del teixit productiu

Demanen que es torni a convocar la Mesa Sectorial d’Educació

Les organitzacions sindicals CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya volen  valorar la iniciativa del Departament d’Educació a l’hora de concertar, en la passada tarda de dimarts, les necessàries modificacions a la Resolució ED/1076/2019 per la qual s’actualitza l’organització de la formació en alternança en els ensenyaments de formació professional (FP) inicial, que ambdues organitzacions hem reclamat al llarg dels darrers dies.

Al matí de dimarts hi va haver una reunió de la Mesa Sectorial d’Educació que va evidenciar que l’única solució possible és la del diàleg i la del consens. El país necessita una proposta seriosa i creïble que consolidi un model d’FP que satisfaci les necessitats de les persones i dels sectors en procés de formació, dels docents i professionals de l’FP i del nostre teixit productiu.

En aquest sentit, manifestem:
– La concertació s’ha de dur a terme en l’àmbit de la Comissió Rectora. Si s’hagués tractat la resolució ED/1076/2019 en el marc del Sistema de formació i qualificació professional de Catalunya, es podrien haver anticipat i resolt les diferències.
– El desenvolupament de l’FP dual i ordinària a Catalunya passa per garantir la qualitat de la formació a l’empresa, així com la dels professionals i docents dels centres educatius que han de tenir la seguretat que la implantació del model no afecti les plantilles ni les seves condicions professionals i laborals, ni tampoc la seva centralitat en la definició i execució del model.
– Cal que la seva implantació no sigui obligatòria i que aquells centres que la triïn serveixin com a model de referència i anàlisi, ja que considerem que el sistema està subjecte a la millora contínua.

Per tant, considerem que és imprescindible que es torni a convocar la Mesa Sectorial d’Educació,  que faciliti, prèviament i per escrit, les propostes de canvi curricular d’FP que s’hagin de debatre, i que han de traslladar garanties, transmetent confiança i seguretat als docents i professionals de la formació, que són la clau de volta de la qualitat del sistema.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de maig de 2019