Les dones volem viure amb salut

Manifest de CCOO de Catalunya amb motiu del Dia Internacional d’Acció per la Salut de les Dones (28 de maig)

La desigualtat entre homes i dones es produeix també en termes de salut. El domini de la societat patriarcal, que es resisteix a perdre poder, actua de manera perillosa per a la salut de les dones.

El món del treball és un factor clau per lluitar contra les desigualats. Les malalties professionals, reconegudes i no reconegudes, constitueixen una font de dolor per a moltes dones, i, en canvi, reben una ínfima atenció institucional i un tractament molt deficient. L’augment dels accidents de treball in itinere i vinculats a la contractació temporal afecten més les dones que els homes.

Processos naturals com l’embaràs, el part i la menopausa esdevenen excessivament instrumentalitzats, amb intervencions abusives i medicalitzades. L’anticoncepció s’ha centrat preferentment en les dones, amb tractaments hormonals que presenten molts efectes secundaris. Cal aplicar sense demora les directives de l’OMS i del Consell d’Europa en relació amb l’autonomia i el consentiment informat de l’embaràs i el part.

Feu clic per veure el manifest de CCOO de Catalunya amb motiu del 28 de maig, Dia Internacional d’Acció per la Salut de les Dones: ‘Les dones volem viure amb salut’