CCOO es tanca dins de la Diputació de Barcelona juntament amb la resta de sindicats

Es protesta contra la negativa de la corporació a la negociació de les bases per a l’oferta pública dels anys 2016 i 2017

Aquest matí delegats i delegades de les 4 seccions sindicals representatives a la Diputació de Barcelona (CCOO, UGT, I-CSC i CGT) hem iniciat una tancada a l’interior de la seu corporativa de Can Serra (rambla de Catalunya, 126, Barcelona).

Pensem romandre-hi les hores que calgui fins que no siguem rebuts pel president de la corporació, el diputat d’Hisenda o per alguna persona amb capacitat d’interlocució política i decisòria, per tractar sobre les bases dels PAMO (Pla d’actuació en matèria d’ocupació) 2016 i 2017 amb un compromís explícit de paralitzar el procés fins que no siguin negociades.

Exigim a la diputació un compromís polític de negociació d’aquestes bases amb la representació sindical a la Mesa General de Negociació de la Diputació, tal com entenem que s’hauria d’haver fet, enlloc d’haver pres decisions unilaterals tot intentant passar greument per sobre de les organitzacions que tenim legitimitat negociadora i la representativitat de la nostra plantilla.

Fem evident que amb la decisió administrativa de publicar les bases generals objecte d’aquest recurs, sense haver negociat el seu contingut, s’està vulnerant nombrosa normativa que regula el dret fonamental a la negociació col·lectiva. La diputació, en el moment en què va decidir publicar les bases, incorporant-hi modificacions substancials en comparació amb les anteriors, hauria d’haver iniciat un procés de negociació per arribar a un acord, atès que és una matèria objecte de negociació.

Tot el personal ha rebut una crida a concentrar-se en suport a la tancada i a protestar sorollosament davant de Can Serra avui dijous a les 10.30 hores, tal com es va decidir a l’assemblea general del dilluns passat celebrada al recinte Urgell.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de maig de 2019