El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, participarà al congrés de la Confederació Europea de Sindicats (CES) a Viena

Del 21 al 24 de maig

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, participarà com a delegat al congrés de la Confederació Europea de Sindicats (CES) que se celebrarà a Viena (Àustria) entre el 21 i el 24 de maig.

Al 14è Congrés de la CES, hi participaran més de 600 delegats sindicals nacionals, inclosos els secretaris generals i/o presidents d’unes 90 organitzacions sindicals nacionals de 38 països europeus, 10 federacions sindicals europees i convidats especials d’Europa i altres països, inclòs Antonio Costa, primer ministre de Portugal; Alexander Van der Bellen, president d’Àustria; Jean-Claude Juncker, president de la Comissió Europea; Enrico Letta, degà de l’Institut d’Estudis Politics de París i ex-primer ministre italià, i Joseph Stiglitz, economista guanyador del premi Nobel.

El futur d’Europa s’enfronta a reptes essencials per a la cohesió i la justícia social, la convivència pacifica i la lluita contra les bretxes i les desigualtats. Per tant, el congrés de la CES, que marcarà les directrius del proper mandat del sindicalisme europeu, és molt important.

Abans del congrés, la CES ha fet públic un manifest en què aposta i reclama un nou contracte social amb un pla d’acció articulat en 13 punts que fa èmfasi en la lluita contra la precarietat, la necessitat d’una transició justa, l’aposta per enfortir la negociació col·lectiva i el dret a la formació permanent, obtenir la igualtat de gènere i governar els canvis del món del treball, entre altres prioritats.

Al congrés, en la seva qualitat de president dels Consells Sindicals Interregionals (CSIR), hi participarà també Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de CCOO de Catalunya.

Barcelona, 20 de maig de 2019