CCOO denuncia tancaments a aules de P3 i massificació a aules d’ESO

Com a resultat de la manca de planificació i de la reducció d’inversió

Ja des del novembre de 2015, la Federació d’Educació de CCOO ha estat alertant del tancament d’aules de P3 i de la massificació d’algunes línies de l’ESO. La manca de planificació en l’oferta escolar de Catalunya genera greuges que afecten la qualitat de l’educació i la igualtat d’oportunitats del nostre alumnat.

Des de CCOO s’ha constatat la manca de planificació escolar per entomar la reducció demogràfica als primers anys d’escolarització i el gran increment a l’educació secundària, tant obligatòria com postobligatòria. Paral•lelament, hi ha hagut una brutal reducció dels pressupostos destinats a l’educació, que han comportat deixar d’invertir a Catalunya prop de 3.700 milions d’euros en els darrers 6 anys.

La Federació d’Educació de CCOO de Catalunya entén que aquesta situació només es revertirà de dues maneres:
– Si hi ha una reducció de les ràtios per una educació veritablement inclusiva amb 20 alumnes a les aules d’infantil i primària, 25 a les d’ESO, i 30 a les de secundària postobligatòria. Pel primer cicle de l’educació infantil també s’ha de produir una reducció de la ràtio, en la línia de les recomanacions europees, fins a aconseguir 6, 9 i 15 alumnes per nivell.
– Amb una planificació educativa com a eina de qualitat i de lluita contra la segregació escolar

Per aquest motius, CCOO exigeix al Departament d’Educació, en primer lloc, un mapa escolar com a instrument de planificació, amb la participació efectiva dels poders públics locals i de la comunitat educativa. En segon lloc, una reducció de ràtios d’alumnes ha de servir per millorar la qualitat educativa que es presta als nostres centres i per ajudar a implementar una veritable escola inclusiva; una reducció de ràtios que també s’haurà de veure reflectida als menjadors escolars, que ara mateix no està recollida a cap normativa general. En tercer lloc, la participació de la comunitat educativa en la presa de decisions i en el seguiment de les actuacions dels Serveis Territorials i del Departament d’Educació. I, per últim, l’increment pressupostari suficient per a solucionar les necessitats reals d’educació a Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 d’abril de 2019