Comença la 8a edició del programa d’intercanvi de docents entre Girona i Xauen (Marroc)

Projecte d’interculturalitat

La Federació d’Educació de CCOO de les Comarques Gironines ha convocat la 8a edició de l’intercanvi i formació entre docents de diverses escoles de Girona amb la ciutat de Xauen, al Marroc. Portem més de 10 anys d’intercanvi d’experiències que beneficien la comunitat marroquina resident a la província de Girona i augmenta el bagatge formatiu dels docents d’ambdues ciutats.

L’intercanvi, promogut per l’associació Gironina ECCIT i la Federació d’Educació de CCOO, trenca amb la cooperació tradicional i financera del nord al sud, ja que genera nous espais de cooperació mútua que beneficien tant a les escoles com als docents dels dos països.

En aquesta edició participen més de 20 docents de les comarques gironines que viatgen a Xauen en aquestes festes de Setmana Santa. Allà faran visites a escoles, formació i dinàmiques de cooperació. També hi hauran trobades dels docents amb el món social i sindical del Marroc per tal de conèixer la realitat in situ durant aquesta estada pràctica.

L’altra part de l’intercanvi es farà a Girona el proper mes de novembre, quan una delegació de docents de Xauen farà una estada pràctica a casa nostra, centrada en la gestió escolar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 d’abril de 2019