CCOO de Catalunya posa en marxa l’espai d’acollida sindical

L’objectiu és rebre 10.000 persones més a CCOO cada any

El dimarts 9 d’abril del 2019, s’ha posat en funcionament l’acollida sindical en un espai que hem adaptat a la planta baixa de la seu de CCOO de Via Laietana, 16, a Barcelona.

L’acollida té com a objectiu que les persones que no tenen delegats o delegades a les seves empreses parlin amb la gent sindicada a CCOO per compartir els problemes i buscar solucions col·lectives. Les persones organitzades a CCOO, per torns, deixaran les tasques que fan a les seves empreses o a les federacions i unions del sindicat per dedicar un dia a les persones que no tenen representació ni organització sindical, posant a la seva disposició la seva experiència i la seva ajuda.
Aquesta iniciativa és una de les accions que el sindicat està realitzant pel seu compromís en la lluita contra la precarietat.

La progressiva fragmentació del treball fa que cada vegada més gent treballi en plantilles molt petites, en l’economia submergida, de manera fraudulenta en el Règim especial de treballadors autònoms, amb contractes molt curts o en jornades parcials. Les situacions de precarietat laboral es donen amb més freqüència i virulència en aquells centres de treball on no hi ha representació dels treballadores i treballadores, senzillament perquè la normativa els exclou de la participació en les eleccions sindicals i, en conseqüència, la capacitat per defensar les seves condicions de treball és molt menor.

En l’espai d’acollida es rebran totes les persones que es dirigeixin al sindicat per qualsevol de les seves portes d’entrada, tant presencials com virtuals i entre aquests el WhatsApp 689 586 414.

CCOO espera rebre més de 10.000 persones més cada any i oferir-los un espai de fraternitat i d’organització al sindicat perquè puguin defensar el seus drets laborals de manera col·lectiva i solidària.