La plantilla de Nestlé a Girona es concentra a la porta de l’empresa

Acomiadament injust

Una altra vegada l’empresa Nestlé ha acomiadat injustament un treballador de fàbrica aprofitant-se de la reforma laboral. Aquest cop l’acomiadament es va fonamentar en l’aplicació de l’article 52.d de l’Estatut dels treballadors, que permet l’acomiadament objectiu per faltes d’assistència a la feina, siguin justificades o no, siguin baixes mèdiques o no.

En els últims anys estem vivint acomiadaments molt dolorosos. Des de CCOO, no podem tolerar aquestes mesures tan dràstiques per part de Nestlé.

La gestió nul·la dels conflictes viscuts no ha variat amb els canvis dels caps de Recursos Humans durant aquests anys. Entenem que aquesta dinàmica s’ha de trencar, i per això volem expressar el nostre rebuig amb una jornada de protesta durant el dia d’avui, a través d’una concentració a la porta de l’empresa a Girona (ctra. Antiga d’Amer, 3).

Nestlé exhibeix de manera exuberant i presumida relats com “Nestlé: una empresa inspirada en las personas”, o bé “Relaciones personales basadas en la confianza y el respeto mutuo”, que pregona com a principis corporatius del grup.

Acomiadar treballadors sense aportar o buscar solucions alternatives al problema no es pot considerar obrar amb voluntat de respectar-se mútuament.

Per tant, exigim a la direcció de l’empresa diàleg per poder trobar una solució al conflicte.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 d’abril de 2019