El Consell Sindical Interregional (CSIR-Pirimed) presenta a Figueres el seu projecte POCTEFA per fer actuacions transfrontereres

Demà divendres, 29 de març, a les 11.30 hores, a Figueres

El Consell Sindical Interregional Pirineus Mediterrània (CSIR-Pirimed) és una estructura territorial de caràcter local sota l’empara de la Confederació Europea de Sindicats (CES). Aquest consell està integrat per 8 organitzacions sindicals (entre elles CCOO de Catalunya), totes elles adherides a la CES, de les quals 5 són franceses i 3 catalanes, i juntes representen més de 320.000 persones afiliades.

El CSIR existeix des de l’any 1993, i les seves funcions són fer propostes i accions per acompanyar les necessitats i les reivindicacions de les persones treballadores de la regió d’Occitània i de Catalunya.

Aquest 2019, sol·licitem una subvenció europea, POCTEFA (Programa de cooperació transfronterera Espanya-França-Andorra), per desenvolupar el nostre projecte ESTOC 2020-2022, que té la finalitat de desenvolupar accions específiques de suport a les persones que treballen en l’espai transfronterer dels nostres àmbits territorials occità i català. Aquest espai abasta la integritat de Catalunya, pel costat d’Espanya, i els departaments dels Pirineus Orientals, de l’Arieja i de l’Alta Garona, pel costat de França.

Amb motiu de la signatura de la sol·licitud europea POCTEFA per part dels secretaris generals dels sindicats que integren el CSIR (entre ells Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya), us convidem a venir a conèixer el nostre projecte ESTOC, el seu contingut i els seus objectius per al territori transfronterer entre Occitània i Catalunya. Per això demà divendres, 29 de març, a les 11.30 hores, es farà roda de premsa a La Cate – Espai Cultural de Figueres (ronda del Rector Arolas, 4, Figueres).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de març de 2019