Signat el Conveni de la construcció de la província de Girona

Avui dilluns, 25 de març

CCOO fem una valoració positiva del Conveni de la construcció de la província de Girona, signat avui dilluns 25 de març.

Els punts més destacats de l’acord són:
– Vigència: 2 anys (des de l’1 de juny del 2018 al 31 de maig del 2020).
– Augment salarial: del 2 % per al període de juny del 2018 a maig del 2019, i del 2,25 % per al període de juny del 2019 a maig del 2020.
– Ultraactivitat: es manté la vigència del conveni fins a la signatura d’un de nou.
– Dietes: la mitja dieta passa d’11 euros a 12,50 euros, i la dieta completa passa de 55 euros a 65 euros. A més s’estableixen condicions més favorables als treballadors i treballadores per la seva percepció.
– Actualització del preu de les hores extres, que estaven congelades des del 2011.
– Inclemències del temps: a partir de la signatura del conveni el 30 % de la jornades no treballades per inclemències del temps no s’hauran de recuperar.
– Igualtat: introducció de mesures en matèria de igualtat. S’estableix per conveni l’obligació d’elaborar plans d’igualtat en empreses de més de 100 treballadors i treballadores.
– Permisos i llicències: possibilitat de distribuir els dies de permís mentre duri el supòsit de fet, i aclariment d’alguns supòsits.
– Comissió d’Intrusisme: creació d’una comissió paritària entre organitzacions sindicals i patronal per dur a terme accions per verificar el compliment del conveni.

CCOO considerem que el conveni suposa una millora important en les condicions laborals dels treballadors i treballadores del sector, el qual els darrers anys havia patit una forta crisi en matèria d’ocupació. Considerem que és un bon punt de partida per avançar en la recuperació de drets al sector. En concret volem destacar la creació d’una comissió d’intrusisme, on sindicats i patronal, de manera conjunta, podrem analitzar i verificar el compliment del Conveni de la construcció a la província de Girona, així com portar a terme i proposar actuacions en supòsits que es detecti el seu incompliment.

Amb la signatura del conveni, des de la Federació de Construcció i Serveis de CCOO iniciarem una campanya informativa pel conjunt de les obres de la província per informar els treballadors i treballadores de les condicions laborals i salarials d’aquest nou acord.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de març de 2019