CCOO valora com a una nova jornada històrica la vaga laboral del 8 de Març d’aquest any

Manifestació a Barcelona, 18.30 hores, convocada pel moviment feminista que començarà a la plaça d’Espanya (punt de trobada de CCOO: torres venecianes a les 17.30 hores)

CCOO de Catalunya valora la vaga laboral convocada avui, 8 de Març, com una nova mobilització històrica del moviment sindical del nostre país. Novament, els sindicats CCOO i UGT han fet una aportació decisiva a la vaga feminista convocada avui traslladant la reivindicació als centres de treball i implicant tant a dones com a homes en la lluita contra la bretxa salarial, contra els salaris de misèria i contra les violències masclistes. Ha estat fonamental la confluència amb moltes altres organitzacions i entitats per l’èxit d’aquesta vaga.

Destaquem l’adhesió a la vaga de comitès, seccions sindicals i treballadors i treballadores d’unes 250 mitjanes i grans empreses de diversos sectors. Entre elles es poden destacar ADIF, AENA, Renfe i TMB del sector transports; ajuntaments com el de Barcelona o Sant Boi de Llobregat; consells comarcals com el del Baix Llobregat; indústries com Akzo Nobel, Alstom, Seat Componentes, BASF, Gas Natural, Panasonic o Nestlé Purina; laboratoris farmacèutics com Almirall, Bayer o Esteve; les centrals nuclears d’Ascó i Vandellós; entitats financeres com el Banc Sabadell, el Santander, BBVA o Caixabank; grans superfícies i empreses del sector de l’alimentació com Caprabo, Carrefour, AKI, La Sirena, Mercadona, Establiments Viena, Codorniu o Clarel; empreses del sector moda com El Corte Inglés, H&M, o Zara; hospitals com l’Arnau de Vilanova de Lleida, el Josep Trueta o el Pius Hospital de Valls; o d’altres com Amazon, Correos, l’Autoritat Portuària de Barcelona, l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona, Port Aventura o Sodexo. Teniu la llista de les principals adhesions a https://www.ccoo.cat/pdf_documents/2019/adhesions_vaga_8m.pdf

També podeu veure un recull de fotos de la jornada a: https://www.facebook.com/pg/ccoocatalunya/photos/?tab=album&album_id=2116743781695628

El seguiment ha estat força important en els sectors on s’ha convocat vaga de 24 hores com és el cas del sector de l’ensenyament, dels contact center, així com el sector d’acció social, entre d’altres.

Manifestacions d’aquesta tarda:

Barcelona, 18.30 hores. CCOO participarà a la manifestació convocada pel moviment feminista que començarà a la plaça d’Espanya (punt de trobada de CCOO: torres venecianes a les 17.30 hores).

Altres manifestacions a Catalunya:
Sabadell: 18.30 hores. Manifestació des de la plaça Marcet fins la plaça del Doctor Robert.
Terrassa: 19.30 hores. Manifestació des de la plaça Lluís Companys fins la Rambla.
Manresa: 19.00 hores. Manifestació des del passeig de Pere III (Ben Plantada).
Vic: 19.00 hores. Manifestació unitària des de la plaça de l’Estació.
Mataró: 18.00 hores. Concentració unitària davant l’ajuntament.
Granollers: 18.00 hores. Concentració unitària a la Porxada, davant l’ajuntament.
Mollet del Vallès: 18.00 hores. Concentració davant l’ajuntament nou.
Lleida: A les 18.00 hores, manifestació des de la plaça de Ricard Viñes.
Girona: A les 19.00 hores, concentració a la plaça de l’1 d’Octubre de Girona.