Dones i món sindical

Recull terminològic

El recull terminològic ‘Dones i món sindical’ ha estat elaborat pel Servei Lingüístic, amb la col·laboració de la Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI i el suport del Departament de Cultura, i neix del compromís de CCOO de Catalunya amb la feminització del sindicat, el qual es va contraure des de la seva fundació, el 1964, i s’ha impulsat àmpliament en els darrers congressos.

El recull aplega setanta-quatre termes organitzats en cinc grans blocs: conceptes clau, relatius al sistema polític i social, a l’ofensiva contra el sistema, a les desigualtats i a les discriminacions laborals, i als drets laborals i a les accions al món del treball. Alguns d’aquests conceptes ja van formar part del vocabulari que vam editar anteriorment i que porta per títol Dones i món del treball

Tots els termes que formen part d’aquest recull han estat definits des d’una perspectiva sindical i feminista, i tenen com a objectiu facilitar la tasca de l’actiu sindical en els àmbits de la negociació col·lectiva, la formació sindical i l’acció sindical, des del punt de vista lingüístic i terminològic.

Esperem, doncs, que aquesta terminologia, que s’afegeix als altres recursos que hem elaborat i editat en relació amb aquest àmbit, us sigui de gran utilitat i us permeti fer-ne ús en el dia a dia de la vida sindical.

Feu clic per veure el recull terminològic ‘Dones i món sindical’