La Xarxa d’Acció Solidària de CCOO augmenta significativament la seva activitat durant el 2018 en la recollida de joguines i material escolar

La Xarxa d’Acció Solidària de CCOO (XAS) ha desenvolupat, el 2018, les dues campanyes anuals, tant la recollida de material escolar (de juny a setembre) com la campanya de joguines (del 20 de novembre al 31 de desembre). La primera ha estat sota el lema “S’ha de garantir a tots els nens i nenes l’oportunitat de desenvolupar els seus estudis en dignitat i igualtat” i la segona “Cap nen i nena sense joguina. Stop joguines sexistes i violentes”.

Bon nivell de recollida

En les dues campanyes hem de destacar un nou salt tant qualitatiu com quantitatiu. En primer lloc, cal destacar l’extensió de les campanyes a nous territoris, on hem aconseguit que tots els locals de la província de Barcelona participin en les campanyes. Però el més significatiu és l’extensió a nous centres de treball. La majoria del material escolar i les joguines recollides és fruit del treball dels companys i companyes activistes de seccions sindicals de CCOO als centres de treball coordinats amb les unions i les estructures territorials. Els companys i companyes activistes representen desenes de centres de treball, grans i mitjans, i en diferents sectors d’activitats (universitat, indústria, serveis, logística, educació, Administració pública …). Estem parlant de prop de 150 activistes (si calculem de base una mitjana de 4 activistes per centre).

A escala quantitativa, fruit de l’extensió de les campanyes a nous locals i a nous centres de treball, les quantitats recollides de material escolar i de joguines han superat en molt els anys anteriors. En material escolar calculem aproximadament que hem superat els 1.000 kg de material nou (llapis, gomes, bolígrafs, motxilles, ceres de colors, maquinetes, retoladors, estoigs, cinta adhesiva, quaderns, folis i llibretes).

En joguines, és difícil fer un càlcul de totes les recollides, però sí que va ser un èxit perquè es van superar les dades de l’any anterior. Són milers de joguines recollides en diferents territoris i en centres de treball.

La llista de seccions sindicals de CCOO a les empreses que han col·laborat en la recollida és molt llarga, però en podem destacar algunes: Seat (recursos), Coca-Cola, Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Ajuntament de Barcelona, Federació de Serveis (diferents empreses), Linde Wemann, Paul Hartmann, Bershka, Kantar Trs, Dronas 2002, Cofidis, Faurecia, Technip, Unitat de Serveis Centrals de CCOO de Catalunya.

Distribució

En material escolar hem continuat amb els mateixos criteris: escoles públiques, en barris amb risc d’exclusió social i la socialització del material. Les escoles són escollides per la Federació d’Educació del sindicat en cada territori i, en algun cas, en coordinació amb les AMPA. Aquest any hem augmentat el nombre de les escoles beneficiades (prop de 30 escoles a la província de Barcelona).

En la distribució de les joguines també hem ampliat la quantitat i les entitats a les quals la XAS lliura les joguines. Aquestes són: Trinijove, Fundesplai, Càritas, Serveis socials, Creu Roja i Somriure.

Visibilitat

En aquestes campanyes hem millorat la visibilitat mediàtica de la recollida i la distribució, a part del treball que es fa des de la Secretaria de Comunicació del sindicat. També es van utilitzar més les xarxes socials i també s’ha millorat el compromís tant de les escoles que reben el material escolar com per part de les entitats que reben les joguines, de destacar i fer visible que això és fruit de les campanyes fetes per la XAS de CCOO.

Altres activitats de la XAS: colònies per a nens i nenes a França

La XAS, en coordinació amb Fundesplai i l’Associació Catalana per la Pau, ha facilitat la participació de 10 nens i nenes de Catalunya en les colònies d’estiu a França, prop de Paris, organitzades pel Socors Popular Francès (SPF), el mes d’agost del 2018, sota el lema “Copains du monde”. Totes les despeses van estar cobertes pel SPF. Els nens i nenes són de famílies que no poden pagar les vacances d’estiu i les colònies, escollits per l’entitat NUS de Sant Joan Despí.

En aquest enllaç trobareu algunes fotografies de les campanyes. https://www.facebook.com/pg/ccoocatalunya/photos/?tab=album&album_id=2047987931904547.