Segueixen les mobilitzacions de treballadores i treballadors d’Endesa en defensa d’un conveni digne

Vaga parcial als centres catalans els dies 15, 22 i 29 de gener

Demà dimarts, 15 de gener, les treballadores i treballadors d’Endesa continuen les accions de protesta en defensa d’un conveni digne, davant l’enduriment del posicionament de la direcció de l’empresa, que el passat 27 de desembre va manifestar la seva voluntat d’abandonar la mesa de negociació del conveni, ja que la representació social no acceptava els seus plantejaments sobre la tarifa d’empleats.

Davant d’aquest xantatge per part de l’empresa, s’han convocat diverses jornades de vaga parcial a tot l’Estat. En el cas dels centres de treball de Catalunya, després de la que es va fer el passat dia 9, se’n faran també els propers dies 15, 22 i 29 de gener, amb aturades de les 11.30 a les 12 hores. Durant aquestes aturades, les plantilles es concentraran a les portes dels diferents centres de treball.

Si la direcció de l’elèctrica no canvia el seu posicionament i abandona la seva actitud bel·ligerant, s’incrementaran les mobilitzacions.

CCOO donem suport a aquestes noves mobilitzacions i manifestem la nostra voluntat de mantenir la negociació en aquelles matèries substancials del conveni, com són un increment salarial en línia amb el que marca l’Acuerdo para el Empleo y la Negociación Colectiva (AENC), el rescat salarial dels nous ingressos, la reducció de la jornada laboral o la redefinició de l’organització de treball per evitar situacions d’estrès i dotar dels recursos necessaris per oferir un bon servei.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de gener de 2019