CCOO a CaixaBank demana retirar de la negociació els articles que permeten l’aplicació unilateral en cas de no arribar a un acord

Anunci de reestructuració

Adjuntem comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO a CaixaBank:

Reestructuració CaixaBank: ni la forma ni el fons

La direcció va convocar aquest dijous 10 de gener la primera reunió per abordar la reestructuració de CaixaBank. Per a CaixaBank, aquesta reunió era una simple formalitat, ja que en el conveni col·lectiu vam establir que abans d’acudir als procediments legals prevists en els articles 40, 41 i 51 de l’Estatut dels treballadors s’ha d’obrir un període previ de negociació per buscar les fórmules que permetin minimitzar l’impacte de qualsevol procés de reestructuració. A partir d’aquí la formalitat exigeix marcar un calendari de reunions que s’han concretat en els dijous.

CCOO no compartim l’obertura de cap dels procediments traumàtics que planteja la direcció, i més considerant que tot apunta que els resultats de 2018 van a ser extraordinaris, i això és gràcies a l’esforç i dedicació de la plantilla.

Per tot això, abans de donar començament a qualsevol procés CCOO hem exigit saber quines mesures volen posar sobre la taula i per què no es poden negociar pacíficament. Per a CCOO l’obertura de processos que impliquen acomiadaments, mobilitat i modificació de les nostres condicions de treball no és innòcua ja que implica una clara intencionalitat de pressionar en la negociació per part de la direcció.

CCOO hem sol·licitat, i s’hi han adherit la resta de sindicats, que es retirin de la negociació els articles que permeten l’aplicació unilateral en cas de no arribar a un acord. La propera reunió està prevista per al dijous 17 de gener.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de gener de 2019