La Inspecció de Treball inicia procediments sancionadors contra l’empresa EBONE del Parc Esportiu Municipal-PEM Guiera

L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès segueix mirant cap a una altra banda i desatén les reivindicacions dels treballadors i treballadores

La setmana passada el representant legal dels treballadors i treballadores d’EBONE al Parc Esportiu Municipal-PEM Guiera de Cerdanyola va rebre comunicació de la Inspecció de Treball i Seguretat Social de Catalunya on s’informava que s’instava a l’obertura de dos procediments sancionadors a l’empresa.

El primer procediment sancionador és perquè EBONE va tenir treballant durant l’estiu del 2017 un menor d’edat (15 anys). Més enllà que és il·legal el treball de menors de 16 anys, apareixen els agreujants de treballar sense contracte, sense alta i sense retribució.

El segon procediment sancionador és per “obstrucció a la tasca inspectora” ja que EBONE no ha acreditat l’abonament i la cotització de les hores efectivament treballades (ordinàries, extraordinàries o nocturnes) durant el campus de l’estiu del 2017 i per l’abonament del complement mensual substitutori de l’entrega de calçat als monitors esportius.

Ja fa anys que des de CCOO  advertim a l’equip de govern de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès de les males praxis de l’empresa EBONE. Les denúncies que ha resolt la Inspecció són les primeres d’una llarga llista que esperem que de mica en mica es vagin resolent. Els incompliments són continuats: manca d’informació a la representació legal, no abonament de conceptes salarials previstos en el conveni, contractacions irregulars, modificacions de les condicions de treball unilaterals, etc.

De totes aquestes denúncies i actuacions sindicals, n’hem informat l’Ajuntament que, lluny de preocupar-se, minimitza les situacions, dona suport a l’empresa i retreu la feina del delegat de personal i del sindicat. El darrer exemple és quan a primers de desembre EBONE acomiada dos treballadors (un d’ells de forma reconegudament improcedent) i encara estem esperant una resposta o un posicionament de l’equip de govern a aquest respecte. Cal tenir en compte que aquests dos treballadors són, per sentència judicial, treballadors de l’Ajuntament de Cerdanyola (sentència que l’Ajuntament segurament recorrerà).

Des de CCOO hem manifestat a l’Ajuntament en múltiples ocasions les actituds antisindicals de l’empresa i la resposta ha estat el silenci, ni fets ni paraules.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de gener de 2019