CCOO de Catalunya publica una nova actualització de les dades de l’Eurobaròmetre social, amb dades actualitzades a novembre de 2018

Catalunya continua al capdavant en creixement, i a la cua pel que fa a qualitat de l’ocupació i benestar

L’Eurobaròmetre social és un estudi elaborat pel CERES (Centre d’Estudis i Recerca Sindicals) de CCOO de Catalunya segons una sèrie de 33 taules amb dades socioeconòmiques i socials de tots els països de la Unió Europea (UE), la mitjana de la UE i Catalunya.

Les principals conclusions de la darrera actualització (novembre 2018) són les següents:

-L’any 2017 l’economia catalana presenta un creixement del 3,4%, que és lleugerament superior al d’Espanya (3,0%) i se situa un punt per sobre de la mitjana europea (2,4%).

-La taxa catalana d’atur gairebé dobla la mitjana europea. Només Grècia i Espanya presenten una taxa més alta.

-A Catalunya la taxa d’atur juvenil gairebé dobla la mitjana europea i és la quarta més alta després de les d’Espanya, Grècia i Itàlia.

-La taxa de temporalitat de Catalunya és la quarta més alta d’Europa, a 7 punts per sobre de la mitjana de la UE-28.

-El treball a temps parcial no desitjat s’ha doblat a Catalunya respecte abans de la crisi econòmica i actualment és més del doble del de la UE.

-L’atur de llarga durada a Catalunya, que va augmentar fortament durant la crisi, encara se situa en un 50,3%. El 2008 era del 18,5%.

-La despesa en protecció social a Catalunya està molt per sota de la mitjana de la UE i fins i tot per sota de la mitjana espanyola.

-La despesa en R+D a Catalunya se situa bastant per sota de la mitjana europea després de reduir-se en els darrers anys.

-La despesa pública en educació a Catalunya se situa molt per sota de la mitjana europea i també per sota de la mitjana espanyola. És la segona més baixa d’Europa després de la de Romania.

Trobareu l’Eurobaròmetre social a internet: https://www.ccoo.cat/eurobarometre/

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de desembre de 2018