Acomiadaments al Parc Esportiu Municipal-PEM GUIERA de Cerdanyola del Vallès

Novament l’empresa concessionària i l’Ajuntament actuen contra els drets dels treballadors i les treballadores

Adjuntem comunicat de la Secció Sindical de CCOO al Parc Esportiu Municipal-PEM Guiera de Cerdanyola del Vallès:

Des de CCOO hem denunciat en diverses ocasions les polítiques discriminatòries, abusives i poc objectives que es duien a terme al Parc Esportiu Municipal-PEM GUIERA per part de l’empresa Ebone, amb la connivència (o suport) de l’actual equip de govern de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, del partit Compromís per Cerdanyola.

Dimecres passat novament Ebone va actuar de forma desmesurada i totalment al marge de la llei. A les 17.30h, i prèviament al dies festius, Ebone va acomiadar a dos treballadors del centre amb més de 10 anys d’antiguitat i bons professionals. En un dels casos, a més, reconeixent directament la improcedència i la manca d’arguments en l’acomiadament.

El més greu d’aquests dos acomiadaments és que les persones afectades, conjuntament amb 8 persones treballadores més, varen interposar fa anys una demanda contra l’Ajuntament i Ebone per cessió il·legal de treballadors. Aquesta demanda es va resoldre en primera instància el passat mes de juliol donant la raó als treballadors, reconeixent la cessió il·legal i declarant que des de la intervenció de l’Ajuntament l’any 2014 havien de ser treballadors directes i formar part de la plantilla del Consistori. Teníem el “compromís” per part de l’Ajuntament i de l’empresa de que cap treballador seria acomiadat, i menys, de forma improcedent.

Tot i que Compromís va anunciar recurs contra aquesta sentència, reafirmant el seu posicionament al costat de l’empresa, no entenem que toleri l’actuació d’Ebone d’acomiadar a dos treballadors que en base a la sentència són plantilla de l’Ajuntament.

¿Utilitza l’Ajuntament el recurs anunciat per a donar temps a Ebone per acomiadar a tots els treballadors/es que van guanyar el judici? ¿És ètic que l’Ajuntament permeti a una empresa concessionària efectuar acomiadaments subjectius i injustificats? ¿Entén l’Ajuntament que una empresa concessionària pot tenir pràctiques tan contràries als drets dels treballadors/es simplement perquè no són plantilla de l’Ajuntament? ¿És aquesta la política que defensa Compromís per Cerdanyola?

Des de CCOO trobem que aquest fet sobrepassa qualsevol límit. Estem parlant directament de que s’estan acomiadant a treballadors de l’Ajuntament (per sentència) sota el paraigües de una concessió en pròrroga.

Tot això s’afegeix als continuats problemes i irregularitats que venim denunciant des de fa anys:
– Treballadors amb formació insuficient per a les tasques de coordinació.
– Incompliments en matèria de salut laboral.
– Incompliments del conveni col·lectiu i la legislació laboral vigent.
– Manca d’ètica en la contractació per part d’Ebone del fill del Cap de Serveis de l’Ajuntament per al PEM Guiera; amb un alt volum horari i una formació en dos mesos, igual que companys amb una antiguitat de 10 anys.

Des de CCOO sol·licitem que l’Ajuntament de Cerdanyola insti a l’empresa EBONE a posar fi a aquestes pràctiques. Sol·licitem que l’Ajuntament controli de forma més directa i estricta la gestió de l’empresa Ebone i vetlli pel compliment de la legislació laboral vigent.

Sol·licitem que l’Ajuntament entengui que la plantilla d’Ebone són, indirectament, treballadors i treballadores de l’Ajuntament i que no toleri actituds que en cap cas toleraria per als treballadors i treballadores públics. I que en el cas dels dos acomiadats, per a més gravetat, són per sentència treballadors públics de l’Ajuntament de Cerdanyola.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de desembre de 2018