Mobilitzacions dels treballadors i treballadores del servei d’urgències i emergències socials de l’Ajuntament de Barcelona

Deteriorament de les condicions de treball al Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB)

La Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya informa que el comitè d’empresa del Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) assistirà a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports que es celebrarà demà dimarts, 11 de desembre, a l’Ajuntament de Barcelona.

En la darrera convocatòria de licitació del servei no va haver cap empresa interessada en l’adjudicació de la contractació d’aquest servei de CUESB, fet que deixa en una situació de total incertesa a les treballadores i els treballadors del servei d’atenció psicosocial.

Per a CCOO a aquest fet s’ha de sumar el deteriorament de les condicions laborals amb salaris congelats, sense dret a complements quan superen l’horari d’atenció, ni quan treballen de nit o en dia festiu; condicions que s’arrosseguen des de fa 10 anys i que el plec de condicions hauria de millorar.

CCOO denuncia que el conveni d’acció social que s’aplica no dona respostes a les necessitats de la plantilla i a l’especialització de les seves funcions. Per això ha engegat un procés de mobilitzacions i entrevistes amb els diferents grups polítics per exposar les seves demandes.

Recordem que el CUESB és l’únic servei de la ciutat que ofereix atenció psicosocial permanent. Atén qualsevol situació d’urgència i d’emergència social a la ciutat i també a 19 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. L’equip està especialitzat en l’atenció psicosocial a persones i famílies que presenten una especial vulnerabilitat i es troben en situació de crisi social greu.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de desembre de 2018