Reunió de mediació per la vaga del 12D del sector públic de la Generalitat

Avui dilluns, 10 de desembre, a les 16.15 hores, a la Direcció General de Relacions Laborals del c/Sepúlveda, 148, de Barcelona

Els i les membres del comitè de vaga de CCOO i UGT assistirem aquesta tarda a la reunió de mediació convocada pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies en relació a la vaga general convocada pel 12 de desembre al sector públic de la Generalitat. Es farà avui dilluns a les 16.15 hores a la Direcció General de Relacions Laborals (c/Sepúlveda, 148, Barcelona), i per part de CCOO assistirà Joan Maria Sentís, coordinador de l’Àrea Pública del sindicat.

El Govern té la darrera oportunitat per resoldre el conflicte que ell mateix va provocar amb les retallades que va imposar i que no ha considerat necessari resoldre durant tots aquests anys, amb incompliments dels seus propis acords i els del Parlament de Catalunya.

CCOO hem multiplicat les darreres setmanes els esforços per aconseguir que el Govern retorni a treballadors i treballadores el que els deu. El Govern ha de pagar el seu deute. Els sindicats de classe afrontem el conflicte per la doble via negociació/mobilització. Les mobilitzacions dels darrers dies ens porten a la jornada de vaga general de 24 hores als serveis públics de la Generalitat el proper dimecres 12 de desembre.

Des de CCOO, a falta de respostes positives per part del President de la Generalitat i dels Consellers de Polítiques Digitals i de Vicepresidència i Economia, seguirem els camins de la mobilització i la negociació fins aconseguir recuperar el que és nostre. Amb la mateixa determinació que treballem per l’èxit de la vaga general del proper dia 12, esgotarem totes les possibilitats fins l’últim minut per a arribar a un acord que contempli el compliment de l’acord del Govern (retorns immediat d’un mínim del 10% de la paga de 2013), de les resolucions del Parlament (retorn de la resta de pagues en dos anys, 2019 i 2020) i la calendarització de la recuperació de la resta de drets i retribucions arrabassades els últims anys. És a les mans del Govern reconduir la situació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de desembre de 2018