Seguiment massiu de la jornada d’aturades a Catalunya i la concentració a Barcelona contra la precarietat laboral a Correos i per la viabilitat del correu públic

CCOO, sindicat majoritari a Correos, ha qualificat d’èxit rotund i massiu la segona jornada d’aturades i la concentració d’avui

CCOO, sindicat majoritari a Correos, ha recalcat que ha arribat el moment que les millores econòmiques es tradueixin en recuperació i reconquesta de drets per als treballadors/es, pel que el Govern ha d’obrir les vies de negociació necessàries i articular la cerca de solucions consensuades per a Correos amb mesures que no es poden fer esperar. En cas contrari, el conflicte continuarà obert i s’intensificarà amb tres vagues generals el 30 de novembre, i 21 i 26 de desembre, sense descartar la seva prolongació en 2019.

CCOO i la resta de sindicats convocants de la unitat d’acció, UGT, CSIF i Sindicat Lliure, amb el 85% de la representació dels treballadors/es, han qualificat de “massiu i rotund” el seguiment de la segona jornada d’aturades parcials de 3 hores a Correos a Catalunya i de la concentració realitzada a Barcelona. És la segona vaga parcial que es realitza en menys de cinc mesos a l’empresa i el preludi de les tres vagues generals del 30 de novembre (coincidint amb el Black Friday) i el 21 i 26 de desembre, mentre Govern i la Direcció de Correos continuïn sense donar respostes a les reivindicacions de les organitzacions sindicals.

Centenars de treballadors/es de Correos arribats des de tots els punts de Catalunya, han donat suport de forma contundent, en la concentració celebrada a Barcelona davant la Delegació del Govern (c/Mallorca, 278), al cessament de les polítiques d’invisibilitat, atac, retallada econòmica i precarització de les condicions laborals que el Govern i l’empresa porten anys aplicant indiscriminadament a Correos, perquè “cal acabar amb el desmantellament dels serveis públics i amb la supressió sistemàtica de drets als treballadors/es i a la ciutadania”.

En concret, CCOO apunta que la reducció en un 60% dels 180 milions d’euros en el finançament públic el 2017 i 2018 ha deteriorat el servei postal públic, les conseqüències del qual han recaigut directament en la ciutadania en forma de retards en el lliurament, tancament d’oficines i reducció dels horaris d’atenció al públic, disminuint el paper de Correos de vertebració social, econòmica i territorial.

EL GOVERN ESTÀ CONVERTINT A CORREOS EN UN NÍNXOL DE PRECARIETAT

Aquesta supressió de finançament ha incidit directament en els comptes públics de la companyia, provocant un dèficit continuat i l’absència total d’un pla d’empresa que marqui les línies estratègiques de negoci. Una situació insostenible que requereix de mesures urgents perquè des del públic, es fomenti i es doni suport a Correos com a operador logístic en un mercat dominat actualment per empreses en mans d’operadors postals europeus la tendència de les quals és el dúmping i la precarització de les condicions laborals.

CCOO ha incidit que la plantilla de Correos ha estat una altra de les grans damnificades per la crisi, suportant la pèrdua de 15.000 ocupacions fixes a tota Espanya en l’última dècada (2.760 a Catalunya), l’augment de les càrregues de treball, alhora que ha caminat cap a un progressiva conversió d’ocupació fixa i de qualitat en precari, una de les empreses públiques amb major ocupació low cost, amb una taxa d’eventualitat d’un 35% i 22% de temps parcial, sense que la plantilla hagi rebut cap contrapartida més que la retallada, la congelació salarial i una pèrdua progressiva de les seves condicions laborals.

HA ARRIBAT EL MOMENT DE RETORNAR ALS TREBALLADORS/ES ELS SEUS SACRIFICIS EN FORMA D’UN ACORD LABORAL; EN CAS CONTRARI, EL CONFLICTE CONTINUA OBERT AMB TRES VAGUES GENERALS A FINAL D’ANY

CCOO ha recalcat que ha arribat el moment que les millores econòmiques es tradueixin en recuperació i reconquesta de drets per als treballadors/es. Per a això, ha posat damunt de la taula un marc de reivindicacions imprescindibles que recullin increments salarials en una plantilla mileurista (aplicació de l’Acord de Funció Pública per a tota la plantilla i fons addicionals per a increments retributius propis de Correos), un Pla d’Estabilització d’Ocupació plurianual d’almenys 13.000 ocupacions fixes de qualitat i la renovació-actualització de les condicions laborals. Així mateix, aposta per la recuperació d’un servei postal públic de qualitat amb un finançament estable que permeti i garanteixi la prestació pública postal a tota la ciutadania i un pla d’empresa que sigui una aposta clara per Correos com a operador postal i logístic.

CCOO ha deixat clar que el conflicte només es desactivarà si el Govern i la Direcció de Correos tradueixen els compromisos en fets concrets, en forma d’un Acord de caràcter plurianual que mitigui i rectifiqui les retallades salarials, d’ocupació i drets, alhora que garanteixi la viabilitat i futur de l’empresa. Si no es així, el full de ruta de mobilització continua vigent amb concentracions autonòmiques en la primera quinzena de novembre i tres vagues generals, la primera d’elles el 30 de novembre i les dos següents el 21 i el 26 de desembre, sense descartar que el conflicte pugui perdurar el 2019.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de novembre de 2018