La Federació de Serveis de CCOO de Catalunya organitza la jornada titulada “Contra les violències masclistes a la feina: protocols d’actuació”

Dilluns, 19 de novembre, a partir de les 10 hores, a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16)

Amb motiu del proper 25 de Novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, CCOO de Serveis organitza unes jornades per donar eines a les delegades i delegats que responguin al compromís i treball que realitza tot l’any el sindicat des de les empreses per tal d’abordar i erradicar l’assetjament sexual i per raó de sexe, fent exercir i millorant els drets de les dones que pateixen i han patit violència masclista.

La violència que s’exerceix contra les dones només pel fet de ser dones és l’expressió més dura i greu del masclisme que impera en aquesta societat patriarcal en ple segle XXI i que, més enllà de destruir vides, atempta contra l’exercici de drets bàsics com és, pròpiament, la mateixa llibertat.

Per tenir més eines i poder treballar millor, la Federació de Serveis de CCOO de Catalunya ha organitzat la jornada titulada “Contra les violències masclistes a la feina: protocols d’actuació”, dilluns 19 de novembre, a les 10 hores, a la sala d’actes de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa). A la jornada, presentada per Aurora Richarte i Luis Jiménez, secretària de Dones i Igualtat i secretari general de la Federació, es parlarà de l’assetjament sexual i per raó de sexe,  del seu circuit dins del sindicat en parlarà Cristina Jiménez, responsable de l’Assessoria Jurídica de CCOO de Serveis, i del seu circuit a la Inspecció de Treball en parlarà Telma Vega, inspectora de Treball experta en gènere. A una segona taula es presentarà la campanya “No toleris la violència masclista” a càrrec de l’Aurora Richarte i la Mila Veloso. També comptarà amb la intervenció d’Alba Garcia, secretària de Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya, i es farà la cloenda amb un audiovisual dedicat a Clara Campoamor i al 85è aniversari del dret de vot de les dones a l’Estat espanyol, que es commemora el 19 de novembre.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de novembre de 2018