CCOO valorem positivament el principi d’acord assolit amb la FIC, ja que recull les reivindicacions de la plantilla

Amb la consecució de l’acord queda desconvocada la vaga dels auxiliars de veterinària dels escorxadors

La pressió de la vaga i la unió del conjunt de treballadors i treballadores de la Fundació Privada de la Indústria de la Carn (FIC) han donat els seus fruits i aquest matí la direcció de l’empresa ha rectificat el seu posicionament i ha subscrit un principi d’acord amb la representació sindical en els termes que l’assemblea de treballadors i treballadores, juntament amb CCOO, estàvem reivindicant. Un preacord que posa fi al conflicte obert les darreres setmanes i que haurà de ser ratificat per la plantilla.

L’acord recull el compromís de l’empresa del pagament immediat de la nòmina d’aquest mes als treballadors i treballadores, i estableix una fórmula de pagament que garanteix que en el futur no hi haurà endarreriments. També dona sortida a les reivindicacions del col·lectiu d’auxiliars de veterinària perquè es reconegui la seva categoria professional, ja que preveu la intenció de regularitzar el nivell professional d’aquests treballadors i treballadores i analitzar les càrregues de treball.

Un altre aspecte destacat de l’acord és que s’ha aconseguit incloure en el salari el plus voluntari, fent que no pugui ser compensable ni absorbible, i s’ha regularitzat el plus nocturn, assolint el compromís de lluitar per la consolidació dels salaris i la millora del poder adquisitiu.

CCOO d’Indústria valorem positivament aquest acord, fruit de la constància i la lluita de la representació sindical en defensa dels drets dels treballadors i treballadores, i de la pressió de la mobilització, que han donat un missatge clar a l’empresa i a l’administració.

Amb la consecució d’aquest acord queda desconvocada la vaga dels auxiliars de veterinària dels escorxadors prevista els dies 5 i 6 de novembre.