S’arriba a un acord sobre l’ERO de Lacoste

La plantilla l’ha ratificat aquest matí per una àmplia majoria

CCOO d’Indústria de Catalunya fem una valoració positiva de l’acord sobre l’ERO de Lacoste, assolit ahir per la direcció de l’empresa i la representació sindical, ja que permet minimitzar l’impacte de l’expedient i donar una sortida digna als treballadors i treballadores afectats. L’acord ha estat ratificat aquest matí per la plantilla per una amplíssima majoria i amb una alta participació.

L’acord, negociat per CCOO, CGT i UGT, ha permès reduir l’afectació de l’expedient en 10 persones, que s’incorporaran en altres centres de treball de la companyia. També preveu l’acompanyament de les persones afectades majors de 55 anys amb un pla de rendes en funció de l’edat, mitjançant un conveni especial amb la Seguretat Social, fins als 61, 62 i 63 anys.

En l’apartat econòmic, per a les persones de menys de 55 anys s’han acordat indemnitzacions equivalents a 40 dies per any treballat, amb un màxim de 24 mensualitats que, en alguns casos, estan per sobre de les que marca la legislació vigent. L’acord també inclou els serveis d’una empresa de recol·locació per als treballadors i treballadores afectats per ajudar-los a reincorporar-se al mercat laboral.