Mobilitzacions a Endesa davant el bloqueig de les negociacions del conveni

Dijous, 25 d’octubre, es tornaran a concentrar davant les oficines de Barcelona

Les treballadores i treballadors d’Endesa han iniciat un calendari de mobilitzacions davant el bloqueig de les negociacions del conveni per part de l’empresa i per reivindicar unes condicions justes per al conjunt de la plantilla. CCOO d’Indústria de Catalunya donem suport a aquestes mobilitzacions i exigim a la direcció de l’elèctrica un canvi en els seus plantejaments per poder desencallar les negociacions.

La pròxima acció de protesta serà aquest dijous, 25 d’octubre, amb una concentració de 15 a 16 h, al costat de la seu d’Endesa a Barcelona (carrer de Roger de Flor), a la qual està previst que hi assisteixi el secretari general de la federació d’Indústria de CCOO, José Antonio Hernández.

Després de 39 reunions de negociació, les posicions estan molt allunyades. Les propostes d’Endesa se centren exclusivament en la congelació salarial, la fixació d’una estructura professional que instaura la precarització dins de la companyia amb l’excusa de la digitalització i la retallada de drets històrics assolits. Uns plantejaments que per a CCOO són del tot inassumibles.

CCOO defensem la recuperació salarial, especialment per a les noves incorporacions, i un repartiment més just i equitatiu dels beneficis generats pels mateixos treballadors i treballadores d’Endesa, així com el manteniment d’aquests drets que la companyia pretén retallar.

Si en les pròximes reunions no es desbloquegen les negociacions, es convocaran noves mobilitzacions el mes de novembre a les diferents seus que Endesa té a Catalunya.