24 d’octubre, concentració i manifestació pel conveni de la indústria tèxtil a Ontinyent (València)

Coincidint amb la celebració de la convenció del sector Euratex 2018

Aquest dimecres, 24 d’octubre, delegats i delegades de CCOO del sector tèxtil de tot l’Estat es desplaçaran fins a la localitat valenciana d’Ontinyent per concentrar-se davant les portes d’Euratex 2018, a la convenció anual de la Confederació Europea de la Indústria del Tèxtil i la Confecció, que, per primer cop, es fa a Espanya i en la qual està prevista la participació de més de 200 empreses del sector de tot Europa.

L’objectiu de la mobilització és pressionar patronals i empreses perquè es reobri la mesa de negociació del Conveni de la indústria tèxtil i de la confecció, i deixar sense efectes el pacte d’eficàcia limitada signat el passat mes de setembre per UGT i la patronal del sector. Un pacte que incompleix l’AENC i perpetua la precarietat al sector, ja que permet que els treballadors i treballadores cobrin menys de 14.000 € a l’any.

CCOO d’Indústria de Catalunya estem mobilitzant les delegades i delegats del tèxtil del nostre territori per participar en aquesta concentració. De Catalunya sortiran tres autocars, des de diferents comarques, i la previsió és que s’hi traslladin unes 165 persones, que exigiran un conveni digne per a les treballadores i treballadors del sector. També hi assistiran el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, i de CCOO d’Indústria de Catalunya, José Antonio Hernández.

Adjuntem la nota de la federació estatal on es concreten els horaris de la mobilització.