CCOO Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat denuncien les amenaces de mort contra Juana Magaly Ambrocio membre del Movimiento Sindical, Indígena y Campesino Guatemalteco (MSICG)

El MSICG és l’organització sindical amb la què, la Fundació Pau i Solidaritat, ha vingut desenvolupant la cooperació sindical i transformadora a Guatemala en els últims 10 anys per promoure la defensa dels drets humans laborals de la classe treballadora al país

El dia 29 d’agost Juana Ambrocio va rebre una trucada personal, mitjançant la qual una veu femenina es dirigia a ella insultant-la, facilitant-li informació sobre la seva adreça personal i amenaçant-la de mort indicant-li que “aparecería con un balazo en la frente”.

Guatemala és, segons la CSI, un dels 10 països del món més perillosos per a les persones treballadores i per als defensors i defensores dels drets humans laborals. De fet aquest nou cas de violència antisindical s’uneix als que, líders i lidereses sindicals del MSICG, han vingut denunciant en els últims mesos.

Per tot això, CCOO de Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Catalunya condemnen els actes de violència contra el moviment sindical i demana a les autoritats competents una ràpida investigació per esclarir el succeït i identificar l’autoria material dels fets, així com també la disposició de les mesures de protecció necessàries per garantir la integritat física de Juana Magaly Ambrocio.

Ni l’ estigmatització, ni la coacció, ni les amenaces ni l’assetjament per la defensa dels drets de la classe de treballadora poden ser permeses ni acceptades.