Condemna a eDreams al pagament dels incentius en vacances

Demanda interposada per CCOO

El 2016, la Secció Sindical de CCOO a Vacaciones eDreams va plantejar un conflicte col·lectiu exigint de la direcció de l’empresa que complís amb la determinació del Tribunal de Justícia de la Unió Europea que estipulava que les vacances han de ser retribuïdes en tots els seus conceptes. La doctrina legal estableix que les persones treballadores tenen dret a percebre tots els conceptes retributius ordinaris, inclosos incentius, també durant les seves vacances; un dret que eDreams havia ignorat durant anys i que ara es veu reconegut.

Després d’un procés al Tribunal Laboral de Catalunya i arran de la insistència dels delegats i delegades de CCOO en què, d’acord amb aquesta sentència, havien d’abonar-se els incentius no percebuts durant les vacances de l’últim any (termini màxim de reclamació judicial), l’empresa va acordar pagar tan sols la meitat de l’any, motiu pel qual el sindicat va promoure una demanda col·lectiva a la qual moltes persones treballadores es van sumar al desembre del 2016.

Finalment, al passat mes de juny ve la bona notícia: CCOO guanya la demanda contra la direcció de l’empresa i l’abonament de la reclamació judicial es realitzarà a la primera quinzena d’agost, d’acord amb la resolució de la sentència judicial presentada al desembre del 2016.

La decisió de demandar els sis mesos no abonats per la direcció es va fer a través d’una demanda individual plural; des del sindicat lamentem que hi hagi un extens grup de treballadores i treballadors que van deixar passar aquesta oportunitat d’exigir els seus drets i que no es veuran beneficiats amb la sentència. Cal agrair el suport de les 66 persones que van apostar per la labor sindical i ara es veuen recompensades, en una demostració de justícia i acció sindical de les persones afiliades a CCOO a Vacaciones eDreams.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 d’agost de 2018