La plantilla de TV3 critica l’ajornament de la recuperació de drets laborals

El bloqueig al Govern té conseqüències per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA)

Adjuntem el comunicat de premsa del Comitè d’Empresa de Televisió de Catalunya (TVC):

EL GOVERN AJORNA LA RECUPERACIÓ DE DRETS LABORALS

El conseller d’Administració pública ha aturat els increments salarials del 2018 i la recuperació del 100% del complement d’IT per als treballadors i treballadores del sector públic de Catalunya. També per als treballadors que depenem de l’Administració catalana estan ajornades altres mesures acordades amb els sindicats, com la recuperació de la jornada de 35 hores a les empreses i entitats públiques que ho tenien pactat en conveni col·lectiu. Així, RTVE i Canal SUR, que estaven en el mateix cas que nosaltres, ja han tornat a les 35 hores.

És inacceptable aquest retard, si recordem l’aplicació inflexible de les 37,5 hores l’any 2012. A més, la Mesa del Parlament ha aprovat no reprendre les sessions dels plens fins al mes d’octubre. Aquesta sorprenent decisió, que es deriva del conflicte obert entre els partits que componen el Govern, té moltes implicacions per a la ciutadania de Catalunya i per a la CCMA.

GUERRA PER LA CORPO ENTRE ELS PARTITS DEL GOVERN

El bloqueig que hi ha al Govern té conseqüències directes per a la Corporació, que continuarà arrossegant un Consell de Govern caducat i deixant pendent un cop més la reforma de la Llei de la CCMA pactada fa un any i que no s’ha abordat abans per falta de voluntat política. I perquè els partits del Govern català tenen acords privats per repartir-se TV3 i Catalunya Ràdio, acords que a més queden en suspens per l’afany de control de la Corporació des de les posicions més conservadores del Govern.

És decebedor que després de tants esforços de tanta gent per recuperar les institucions i defensar-les davant el 155, ara les tinguem bloquejades per les desavinences polítiques de dos partits, que així aturen moltes mesures que la societat necessita que s’abordin amb urgència, una de les quals és la necessària democratització i desgovernamentalització dels mitjans públics, per garantir un millor servei per a tota la ciutadania i no estar enmig de les batalles partidistes.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de juliol de 2018