CCOO valorem positivament el seguiment de la vaga del tèxtil

CCOO d’Indústria valorem molt positivament l’èxit i la normalitat amb què es va desenvolupar la convocatòria de vaga al sector tèxtil i la confecció que CCOO hem dut a terme en solitari i que ha estat secundada per més del 70% de les treballadores i treballadors de les empreses del sector del nostre territori, superant amb escreix les expectatives que tenia la nostra contrapart. Cal destacar que aquest seguiment s’ha visualitzat de forma especial en algunes de les empreses més significatives de Catalunya, com San Patrick, Bandalux, Italco o Industrias Ponsa.

Galeria d’imatges dels piquets informatius

Igualment  valorem i agraïm el suport massiu de les més de 700 persones que van participar en la manifestació pel centre de Sabadell per reivindicar ben alt i clar davant la seu del Gremi de Fabricants del Tèxtil que no es pot donar per tancat el procés de negociació del conveni sense la necessària presència de CCOO.

Galeria d’imatges de la manifestació a Sabadell

CCOO d’Indústria demanem al conjunt dels actors que formen part de la mesa negociadora que prenguin nota del clam que ha representat aquesta convocatòria i que tinguin present que CCOO d’Indústria no deixarem que el conveni col·lectiu sigui una moneda de canvi en contra dels interessos de les treballadores i els treballadors del sector. Per molt que hagin intentat descavalcar aquesta acció col·lectiva amb missatges contradictoris, no ho han aconseguit. Tot al contrari, han fet que les treballadores i treballadors del sector vegin encara més necessari el fet de mobilitzar-se.

En aquest sentit, treballarem sense parar amb l’objectiu d’assolir els nostres compromisos amb les persones que treballen al sector i donar una resposta satisfactòria a totes les nostres reivindicacions; en especial, que en cap cas es pugui situar els salaris per sota dels 14.000 de referència que els dos sindicats majoritaris i la patronal ens vam marcar com a mínims en el recent AENC.

CCOO mantindrem la nostra estratègia mobilitzadora als centres de treball fins assolir un acord que garanteixi la recuperació salarial real del conjunt dels treballadores i treballadors del sector i l’aplicació general d’un conveni que, a dia d’avui, no ho és. Al setembre seguirem donant la cara als centres de treball i iniciarem una mobilització sostinguda davant aquells que pretenen cronificar la precarietat al sector.

El Conveni de la indústria tèxtil i de la confecció és una referència, tant de lluita històrica com de mirall de la classe treballadora dels sectors industrials. És un sector que té l’obligació d’abanderar la recuperació de les condicions dignes de treball, i un baluard des d’on CCOO d’Indústria hem de mostrar que l’acció col·lectiva és la clau per al benestar de la nostra classe.

Manifest de la #VagaTextil19J