Manca de personal mèdic a medicina interna per a la cobertura de les vacances a l’Hospital Universitari de Santa Maria de Lleida

Ràtio insuficient per atendre els pacients

A la unitat de medicina interna de l’Hospital Universitari Santa Maria (HUSM) de Lleida, la jubilació parcial d’un facultatiu que no s’ha cobert i la cobertura dels mòduls de guàrdia per part dels professionals que queden a la unitat suposen un increment de tasques que trenca la ràtio de 40 pacients per a 4 professionals mèdics. Això es tradueix en el fet que, molts dies, només 3 professionals, i, algun dia puntual, fins a 2 facultatius, han d’atendre la demanda de pacients cada cop més dependents. El comitè d’empresa considera insuficient mantenir aquesta ràtio durant tot l’estiu.

Pel que fa al mòdul de guàrdia no s’entén que un personal facultatiu del Santa Maria de medicina interna hagi de cobrir les guàrdies de presència a l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV), també a Lleida, tenint en compte les mancances descrites.

El comitè d’empresa, amb el suport de CCOO, demana que es contractin 2 facultatius de reforç a la Unitat de Medicina Interna per tornar a unes ràtios adequades a la càrrega de treball actual.

En un altre ordre de coses i pel que fa al trasllat de pacients intrahospitalaris (HUAV-HUSM), el dia 11 de juny el comitè d’empresa va manifestar per escrit que es feien trasllats de pacients en condicions poc apropiades i en hores intempestives (la majoria dels trasllats es fan a partir de les 2 de la matinada). La direcció va respondre que s’analitzaria aquesta qüestió i que s’intentaria pal·liar, però la pràctica habitual ens confirma que això no s’ha donat i que segueixen disminuint unes condicions que entenem que no són les més apropiades per a una bona atenció a l’usuari.

Des del comitè d’empresa es demana que els trasllats intrahospitalaris es facin, a tot estirar, fins a les 22 h o les 23 h, per garantir, així, un descans més adequat en el dia a dia dels usuaris i per minvar la distorsió que ocasiona a la unitat que rep el pacient en aquestes hores de la matinada.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de juliol de 2018