CCOO reclama a la consellera de Salut, Alba Vergés, acabar amb les llistes d’espera i millorar les condicions laborals del personal sanitari que es troba a límit en el seu esforç

En la reunió que està tenint lloc aquesta tarda

CCOO de Catalunya s’ha entrevistat aquesta tarda amb Alba Vergés, consellera de Salut, en el marc de trobades del sindicat amb el nou Govern de Catalunya. Per part de CCOO de Catalunya hi han assistit Javier Pacheco, secretari general, Toni Mora, secretari de Política Territorial, Acció Social, Barcelonès i Migracions, i Ana Rosa Sevillano, secretària general de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya. Per la seva banda, la consellera Alba Vergés estava acompanyada per Laura Pelay, secretària general de Salut.

Javier Pacheco ha expressat la preocupació principal de CCOO per les llistes d’espera, que representen una prolongació del patiment de les persones malaltes i un encariment de l’atenció global. No té sentit econòmic i és èticament reprovable. Pacheco també ha insistit a la consellera en què cal posar solució a la situació de col·lapse de les urgències i en la necessitat de dignificar un sector essencial com és el de geriatria, amb recursos públics i l’articulació de les condicions laborals amb un conveni sectorial a Catalunya.

CCOO demana a la consellera que promogui polítiques amb una perspectiva integral de la persona malalta i polítiques de salut pública amb perspectiva de gènere. Per això és necessari que es reestructuri l’atenció primària.

“No es pot supeditar la salut de les persones a interessos comercials”, ha insistit Pacheco, que considera que cal una major promoció de la investigació sanitària i farmacèutica amb control públic i la reversió de les externalitzacions de serveis rendibles a ens amb ànim de lucre dins dels centres públics.

Ana Rosa Sevillano ha demanat a la consellera la millora salarial i un augment de l’ocupació en el sector perquè l’esforç del personal sanitari està ja al límit. En concret, ha demanat el compromís de la Generalitat en la resolució del conflicte del Conveni del SISCAT, garantint la pujada del salari fins a l’homologació amb el personal de l’ICS.

Finalment, el sindicat ha demanat el reforçament de la participació ciutadana i la gestió pública directa, i ha recordat que calen les inversions necessàries pel correcte manteniment dels centres i la concreció d’alguns temes que estan oberts com el futur de l’Hospital Trueta a Girona o l’Hospital de Viladecans.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de juliol de 2018