Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya fa una valoració positiva del Conveni col·lectiu de la construcció de la província de Tarragona, signat ahir 27 de juny

Després d’anys durs i difícils per als treballadors i treballadores del sector, fruit de la pèrdua d’ocupació i inestabilitat en el sector de la construcció, amb la signatura d’aquest conveni els treballadors i treballadores de la construcció de Tarragona tornem a recuperar condicions laborals i salarials.

El conveni afecta a més de 15.000 treballadores i treballadors, i té una vigència de 4 anys, des del 2018 fins al 2021. L’augment salarial per al 2018 és del 2%. A més, a través del conveni s’ha establert un plus especial per als treballadors del sector que fan manteniment en indústries petroquímiques i nuclears, i s’ha donat estabilitat a l’ocupació d’aquests treballadors a través de la subrogació. Alhora s’ha inclòs un plus per als treballadors de manteniment de carreteres, tal com s’establia al conveni general. També s’han establert millores en matèria de igualtat i plans de igualtat, creació d’una comissió de formació per analitzar i proposar necessitats formatives, increments de les dietes, i possibilitat de pactar jornada intensiva durant l’estiu per evitar els cops de calor.

Des de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya considerem que hem de seguir treballant per afrontar i combatre els problemes existents en el sector, marcat per la inestabilitat, la precarietat, l’intrusisme laboral i la no-aplicació del conveni per una part de les empreses que treballen en el sector. Seguirem impulsant espais de treball sectorials,  valorant la negociació col·lectiva, i en el qual el conveni col·lectiu sigui l’eix que reguli les relacions laborals en el sector de la construcció.

Amb la signatura del conveni, des de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya, iniciem una campanya d’extensió i informació per les obres de la província de Tarragona, per informar  les treballadores i treballadors del contingut sobre l’acord i informant de les seves condicions laborals i salarials.