CCOO valorem positivament la recuperació de la sanitat universal

Després de l’anunci del Govern estatal de la mesura

Des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya celebrem l’anunci del Govern estatal després del Consell de Ministres de la recuperació de l’accés universal al Sistema Nacional de Salut i recordem que es tractava d’una mesura consensuada per totes les comunitats autònomes i els agents socials.

En el cas de Catalunya, en el seu moment ja es va legislar mitjançant la Llei catalana 9/2017, d’universalització de l’assistència sanitària, amb càrrec a fons públics a través del Servei Català de la Salut, i CCOO ens hi vam manifestar a favor perquè consideràvem, i seguim considerant, que l’existència dels serveis sanitaris universals han de ser públics i amb criteris d’igualtat i equitat, sense cap tipus de discriminació. Aquesta llei catalana, però, va durar poc, davant el recurs d’inconstitucionalitat que va presentar el Govern estatal el passat 23 de març del 2018.

En definitiva, CCOO estem satisfets amb la mesura ja que la NO assistència sanitària universal a totes les persones residents a Espanya suposava debilitar un dels pilars fonamentals de l’estat del benestar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 de juny de 2018