Es constitueix el comitè ad-hoc de negociació amb el Grupo Jorge a Catalunya amb treballadors dels escorxadors de Le Porc Gourmet i The Fortune Pig

Reunió de mediació

El Departament de Treball va convocar ahir a la tarda una nova reunió de mediació per la vaga indefinida convocada al Grupo Jorge, en la qual CCOO i UGT vam constituir el comitè ad-hoc per negociar amb la direcció del Grupo Jorge la situació actual del treball amb falses cooperatives i falsos autònoms. Aquest comitè compta amb la participació de 4 treballadores i treballadors del grup, 3 de l’escorxador de Le Porc Gourmet (Santa Eugènia de Berga) i 1 de l’escorxador The Fortune Pig (Mollerussa), fruit de les assemblees que CCOO i UGT vam realitzar dilluns als dos centres de treball per informar els treballadors i treballadores sobre la vaga convocada.

La representació social vam demanar a l’empresa disposar d’una informació completa sobre el sistema productiu. Per la seva banda, l’empresa va manifestar que en la propera reunió aportarà la informació sol·licitada i donarà les explicacions necessàries per abordar la negociació.

Davant aquests plantejaments, hem demanat que s’estableixi un calendari de reunions en les quals puguin participar les persones que integren el comitè ad-hoc, on valorarem tant el tema de la vaga com les propostes de l’empresa. CCOO i UGT insistim a la direcció del Grupo Jorge que mantingui la seva activitat a Catalunya i regularitzi la situació laboral dels treballadors i treballadores, donant-los d’alta en el Règim General de la Seguretat Social i aplicant-los el conveni col·lectiu del sector.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de juny de 2018