CCOO, BANC SABADELL i BANSABADELL PENSIONS signen l’acord sobre la clàusula d’inversió socialment responsable (ISR) per incloure-la a les Declaracions de principis de política d’inversió dels fons de pensions del sistema d’ocupació

El dia 8 de juny, a la seu de l’entitat gestora

El dia 8 de juny, la secretària d’Acció Sindical i el responsable de l’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya, Cristina Torre i Jordi Giménez, respectivament; la directora de Negoci, Estalvi i Pensions de Bansabadell Assegurances i el director d’Inversions de Bansabadell Pensions, Clara Armengol i Jorge Bentué, respectivament, i el director de Previsió Empresarial de Banc Sabadell, Jaume Viladomiu, han signat l’acord en relació amb la clàusula d’inversió socialment responsable que l’entitat gestora presentarà a les comissions de control dels fons de pensions del sistema d’ocupació perquè sigui incorporada a la seva Declaració de principis de política d’inversió.

Es tracta d’un acord entre CCOO de Catalunya i l’entitat gestora de fons de pensions amb l’objectiu de desenvolupar la inversió socialment responsable (ISR) als fons de pensions del sistema d’ocupació, amb voluntat compartida de respondre a la responsabilitat social que tenen els inversors institucionals, les comissions de control dels plans de pensions del sistema d’ocupació, i alhora respondre a l’exigència legal d’incloure dins de la Declaració de principis de política d’inversió i dels Informes de gestió la qüestió dels riscos extrafinancers i els aspectes ASG (ambientals, socials i de governança).

Cal recordar que la Llei 27/2011, d’1 d’agost, sobre actualització, adequació i modernització dels sistema de la Seguretat Social, a la seva Disposició final 11a, va modificar l’epígraf 7 de l’article 14 del RDL 1/2002, de 29 de novembre, text refós de la Llei de plans i fons de pensions, establint l’obligació que a les declaracions de principis de política d’inversió dels fons de pensions d’ocupació s’hauria de fer esment si es tenen en compte els riscos financers. Posteriorment, el RD 681/2014, d’1 d’agost, que modifica el Reglament de plans i fons de pensions, ho desenvolupa significativament.

L’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya valora molt positivament l’acord signat entre el primer sindicat de Catalunya, Banc Sabadell i Bansabadell Pensions, entitat gestora de fons de pensions d’ocupació de llarga trajectòria, perquè suposa un impuls a la inversió socialment responsable (ISR). A més a més, la clàusula acordada és molt completa, ja que conté la part declarativa i les referències al mètode i procediments utilitzats, que suposa prendre en consideració criteris ASG de referència, i estableix la informació que cal facilitar a les comissions de control i el seguiment i valoració dels resultats obtinguts.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de juny de 2018