El bloqueig de la patronal aboca el sector del metall de Tarragona al conflicte

Les negociacions del Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Tarragona es troben en un punt mort, davant la manca de voluntat de la patronal APEMTA per avançar en les diferents matèries plantejades. L’immobilisme de la patronal ha quedat pales en la darrera reunió de la comissió negociadora del conveni, celebrada aquest dimarts, en la qual la seva resposta a totes les propostes de la plataforma sindical ha tornat a ser negativa, sense plantejar alternatives.

Si aquest escenari no canvia en les properes reunions i no es desencalla la negociació, ens veurem abocats al conflicte als sectors del metall de la província de Tarragona. CCOO d’Indústria farem una crida a la mobilització, si la patronal persisteix en aquesta actitud i manté bloquejades les negociacions.

Un dels principals esculls en aquest procés és l’eliminació de l’absorció i compensació dels increments, una qüestió que es va acordar l’any 2007, fruit de la vaga del sector que es va convocar per aquest motiu, i que ara la patronal pretén deixar sense efectes. El posicionament entre ambdues parts també està molt allunyat en matèria d’increments salarials. CCOO insistim que aquests increments s’han d’adequar a la realitat econòmica del sector per tal que els treballadors i treballadores puguin recuperar el poder adquisitiu perdut durant la crisi.

Un altre dels punts importants de desacord és en matèria d’igualtat, un dels punts nuclears de la plataforma sindical, sobre el qual la patronal no veu la necessitat d’aprofundir-hi i es limita a dir que aquests temes ja estan regulats per la llei.