CCOO es felicita pel manteniment de l’oferta del cicle formatiu de grau superior (CFGS) d’educació infantil a l’Institut Francesc Ribalta de Solsona

Fruit de les pressions de CCOO i administracions locals

La Federació d’Educació de CCOO de Catalunya es congratula per la decisió final del Departament d’Ensenyament de permetre la preinscripció per al curs 2018/2019 del cicle formatiu de grau superior (CFGS) d’Educació Infantil a l’Institut Francesc Ribalta de Solsona, quan ja els havia comunicat que aquest cicle formatiu es donava per tancat.

CCOO entén que ha estat una decisió presa fruit de les pressions de les diverses administracions local i comarcal del Solsonès i del propi sindicat, que donà suport al centre des del primer moment.

L’Institut Francesc Ribalta és l’únic centre educatiu de la comarca que imparteix cicles formatius de la família professional “Serveis socioculturals i a la comunitat”. Alhora, l’únic centre de la comarca i comarques veïnes on es pot cursar el CFGS d’Educació infantil.

El seu manteniment permet que les persones joves de la comarca i comarques veïnes puguin formar-se i treballar oferint els seus serveis a la zona, sense haver de marxar del territori.

La Federació d’Educació de CCOO ha donat suport fermament a la reobertura d’aquest cicle tenint en compte l’arrelament d’aquesta formació a Solsona i l’equilibri territorial que tota oferta de Formació Professional (FP) ha de tenir en compte.

Des de CCOO fa mesos es va fer la sol·licitud de mesa sectorial d’FP amb la finalitat de conèixer la planificació d’FP del Departament d’Ensenyament, mesa a la qual a data d’avui no se’ls ha convocat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de maig de 2018