La Seguretat Social dona d’alta els falsos autònoms de Servicarne a les empreses càrnies on opera la falsa cooperativa

CCOO estem denunciant les falses cooperatives del sector i les empreses que les utilitzen, i aquest ofensiva comença a donar resultats positius

L’ofensiva de CCOO contra la precarietat, el frau i l’explotació laboral a través de les falses cooperatives de treball associat del sector carni, comença a donar resultats positius. La Tresoreria General de la Seguretat Social, arrel de l’actuació de la Inspecció de Treball derivada de les denúncies presentades per CCOO, ja està notificant a les persones associades a Servicarne que ha estat víctimes d’un frau en la contractació sota la figura de falsos autònoms. Tal i com es va reclamar des de CCOO, a aquests treballadors i treballadores se’ls està donant d’alta a les empreses càrnies on operen sota el règim general de la Seguretat Social.

En constatar que l’empresa per la qual treballen no és Servicarne, sinó l’empresa càrnia principal on presten els seus serveis, la Tresoreria General de la Seguretat Social ha començat a donar d’alta en el règim general als treballadors i treballadores que estaven associats a aquesta falsa cooperativa. La dimensió de l’expedient, que afecta més de 5.000 persones que presten els seus serveis en 52 empreses càrnies distribuïdes en 11 comunitats autònomes, fa que aquestes altes es vagin produint de manera esglaonada.

En el cas de Catalunya, la falsa cooperativa Servicarne opera a les empreses següents: Matadero Frigorífico de Avinyó (Avinyó), Trip Avinyó (Avinyó), Avespuga (Hospitalet de Llobregat), Girbau Martí Matadero de Aves (Ripollet), Avigen (Riells del Fai) i Carna Catalana-Pallejà (Mercabarna), entre altres.

CCOO valora positivament la tasca del cos d’inspectores i inspectors de Treball i Seguretat Social està fent en el cas de Servicarne, i espera que no s’aturi aquí. CCOO continuarem denunciant les falses cooperatives  i les empreses estatals que les utilitzen per acabar d’una vegada amb la precarietat laboral existent al sector i per dignificar les condicions laborals del conjunt de treballadors i treballadores de les càrnies.

Nota de premsa de la federació estatal sobre el tema