CCOO de Catalunya i la UGT de Catalunya reclamen l’elaboració urgent d’un conveni sectorial en l’àmbit de la recerca

Demà dijous, 17 de maig, a les 11.00 hores, roda de premsa conjunta a la Rambla del Raval, 29-35, Barcelona

La secretària d’Acció Sindical de CCOO de Catalunya, Cristina Torre, i la secretària de Política Sindical de la UGT de Catalunya, Núria Gilgado, explicaran demà, 17 de maig, en roda de premsa, la situació en què actualment es troba el sector de la recerca i la necessitat urgent de crear un conveni sectorial que garanteixi els drets laborals dels seus treballadors i treballadores. Delegats i delegades del sector presentaran l’informe que han elaborat que evidencia la situació de precarietat en què es troba el sector de la recerca.

Tot i que existeix una proposta de resolució del 6 de maig de 2016 de la Comissió d’Empresa i Coneixement del Parlament instant al Govern de Catalunya a l’establiment d’un marc de negociació per a l’elaboració d’un conveni sectorial en l’àmbit de la recerca, avui en dia encara no s’ha constituït aquest marc negociador i després de múltiples converses per part de CCOO i la UGT amb les representants del sector -ACER (Associació Catalana d’Entitats de Recerca) i CERCA (Centres de Recerca de Catalunya)- queda palès que no hi ha voluntat de constituir-la.

La recerca és un sector clau per a l’economia i la societat del país: és motor econòmic, és competitiva internacionalment, produeix progrés tecnològic, sanitari, etc; un sector clau que es tradueix en molts llocs de treball, però que actualment estan en condicions molt dispars.

El col•lectiu està llastat per una alta temporalitat -la majoria dels contractes signats als centres d’investigació són per obra i servei-, la falta d’estabilització i la manca de sous dignes i d’incentius: després de 7 anys de carrera, si fem la mitjana de tots els sous cobrats, un investigador encara no ha arribat al salari mitjà. Tots aquests factors convergeixen en un dels problemes endèmics del sector: la fuga de cervells.

La roda de premsa tindrà lloc demà dijous a les 11.00 hores a la seu de la UGT de Catalunya (Rambla del Raval, 29-35, Barcelona).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de maig de 2018