Acciona Facility de Castellet i la Gornal desconvoca la vaga prevista per avui dijous, 19 d’abril

Centre de treball de Robert Bosch

El passat dimarts 17 d’abril, la representació legal dels treballadors i la direcció de l’empresa Acciona Facility Services van aconseguir un acord, i va quedar desconvocada la vaga indefinida per als treballadors que realitzen la seva activitat al centre de treball de Robert Bosch de Castellet i la Gornal.

El motiu del conflicte es va donar perquè l’empresa Robert Bosch, el 30 de juny d’aquest any té previst internalitzar l’activitat de la logística i aprovisionament de la cadena, que anteriorment havia externalitzat.

Davant aquesta incertesa, els treballadors i les treballadores de l’empresa Acciona Facility Services que presten aquest servei van decidir convocar una vaga indefinida que començaria el 9 d’abril. La mediació prèvia davant el Tribunal Laboral de Catalunya va acabar sense acord, però van continuar les reunions, i l’endemà, en la reunió entre la direcció d’Acciona Facility Services i el comitè de vaga, es va aconseguir un principi d’acord de mínims, que fa que la vaga que estava prevista s’ajornés al 19 d’abril.

S’inicia un calendari de negociacions per buscar una sortida al conflicte, que finalment es materialitza amb l’acord aconseguit el passat 17 d’abril, en els següents termes: dels 33 treballadors i treballadores del centre de treball de Robert Bosch de Castellet i la Gornal, 12 han acceptat recol·locar-se en altres centres de treball que té l’empresa a la província de Barcelona. Els llocs oferts són per treballar en contractes ferroviàries i se’ls aplicarà aquest conveni, però l’empresa els respectarà el salari brut i l’antiguitat que estaven percebent ara a l’empresa. S’adaptarà la seva nòmina al conveni d’aplicació, que econòmicament és inferior al de transports de mercaderies i logística de la província de Barcelona, i l’excés serà com un plus ad personam, ni compensable, ni absorbible, amb els futurs increments del conveni estatal de contractes ferroviàries. A més, seran compensats amb una prima de compensació que s’atorga en funció de l’antiguitat que tenen a l’empresa. Per altra banda, els 21 treballadors i treballadores que no han acceptat recol·locar-se causaran baixa a l’empresa el 30 de juny, amb un ERO d’extinció, i percebran una indemnització de 30 dies per any treballat.

Des de CCOO ens sentim satisfets amb l’acord aconseguit, ja que des del primer moment l’objectiu era garantir els llocs de treball al major nombre de treballadors, i que aquells que no volguessin continuar en altres llocs de treball dins de les empreses del grup, se’n poguessin anar en les millors condicions. Sense la unitat i la fermesa que des del primer moment ha tingut tota la plantilla de l’empresa, aquest acord no hagués estat possible.

Barcelona, 19 d’abril de 2018