Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball: Treball segur

És la teva salut, és el teu dret!

Amb motiu del 28 d’Abril, Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, CCOO de Catalunya volem reivindicar el treball segur com a forma de garantir el dret a la salut de les persones treballadores.

La crisi, les reformes laborals i el desmantellament de la negociació col·lectiva han contribuït a una extensió creixent d’un model de relacions laborals basat en la precarietat. La temporalitat, la contractació a temps parcial no desitjada, l’escassa durada dels contractes, l’alta rotació en l’ocupació o, fins i tot, la falta de relació laboral sota el paraigua d’una falsa i mal anomenada economia col·laborativa deterioren de manera greu les condicions laborals.

Treball segur és combatre la precarietat, prevenir els accidents laborals, declarar les malalties originades pel treball, defensar els teus drets de manera col·lectiva… Per un treball segur: és la teva salut, és el teu dret!

El 26 d’abril, assemblea i mobilització amb motiu del Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball

Amb el lema “Treball segur: és la teva salut, és el teu dret”, el Departament de Salut Laboral de CCOO de Catalunya ha organitzat una assemblea el proper 26 d’abril a les 9.30 h a la sala d’actes de CCOO de Catalunya a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa). Aquesta convocatòria es fa en el marc de la celebració del Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, que cada any es commemora el 28 d’abril.

EL PROGRAMA DE LA JORNADA SERÀ:

9.30 h – 10 h: recepció a la sala d’actes.
10 h – 10.15 h: presentació a càrrec de Francesc Montoro, responsable de Salut Laboral de CCOO de Catalunya.
10.15 h – 11 h: presentació del nou full informatiu “Vigilància de la salut. La injustament ignorada”, a càrrec de Marian Rodríguez Requena, responsable de Salut Laboral de la Federació de Serveis a la Ciutadania.
11 h – 11.15 h: torn de paraules.
11.15 h – 12.15 h: experiències d’acció sindical en la vigilància de la salut.
12.15 h – 12.30 h: cloenda de l’acte a càrrec de Cristina Torre, secretària d’Acció Sindical de CCOO de Catalunya.
12.30 h: concentració a l’antiga plaça d’Antonio López (davant de Correos) i lectura del manifest.

Altres actes

A Lleida, el 24 d’abril, tindrà lloc a la seu del sindicat una assemblea i una concentració de delegats i delegades amb el lema ‘És la teva salut, és el teu dret’.

A Tarragona, el 25 d’abril, està prevista una Assemblea de Salut Laboral, amb la presència de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, que tindrà lloc a l’Aula Magna de la Universitat Rovira i Virgili.

Feu clic per veure: