CCOO es mobilitza davant els greus dèficits de mobilitat als polígons industrials de Sant Cugat del Vallès

Demà divendres, 26 de gener, repartiment de fulls informatius

Com en altres zones d’activitat productiva, els treballadors i les treballadores dels polígons industrials de Can Sant Joan, de Can Mates i del parc empresarial Ca n’Ametller de Sant Cugat del Vallès pateixen greus problemes d’accés a les seves empreses.

Aquests territoris es troben en un procés d’expansió de la seva activitat, el que incrementa els riscos laborals, els temps de viatge i les despeses que han de patir les persones treballadores. Alhora, l’elevada densitat del trànsit empitjora la qualitat de l’aire en una zona d’especial protecció atmosfèrica, i contribueix a emetre gasos d’efecte hivernacle.

Des de CCOO portem anys analitzant, debatent i fent propostes en relació a aquesta realitat. Les nostres conclusions es concreten en un document que parteix d’enquestes a diferents plantilles. També incloem propostes realistes que podrien contribuir a millorar la mobilitat.

L’Ajuntament de Sant Cugat ha elaborat un pla de mobilitat urbana, i recentment ha anunciat la creació d’aparcaments de rotació a Can Sant Joan (“zona taronja”, de pagament en horari laboral). Aquestes mesures s’han desenvolupant sense passar per cap taula de diàleg amb els representants de les persones treballadores. En canvi, ens consta que les direccions de les principals empreses sí que tenen més capacitat d’interlocució.

A partir del neguit que ha generat la “zona taronja” i per tal de poder traslladar les propostes elaborades per CCOO, demà divendres, 26 de gener, entre les 6.00 hores i les 9.30 hores, el nostre sindicat distribuirà un full informatiu entre els treballadors i les treballadores afectats. A les 9.00 hores s’atendrà als mitjans de comunicació que ho requereixin a l’Avinguda Via Augusta (creuament amb la carretera de Rubí), de Sant Cugat.

En paral·lel, estem realitzant una distribució del nostre estudi entre els nostres delegats, empreses i administracions, i hem exigit una reunió urgent amb l’alcaldessa de Sant Cugat.

Barcelona, 25 de gener de 2018

Agenda:
Divendres, 26 de gener, de 2018
a les 9.00 hores (atenció als mitjans)
Av. Via Augusta (rotonda centre comercial). Sant Cugat del Vallès