CCOO considera que la direcció de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus no ha gestionat bé el contagi amb sarna dels seus professionals

Davant l’increment de nous contagis

Després de l’increment del nombre de contagis d’escabiosi (sarna) que s’han produït entre els treballadors i treballadores a l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus, que a dia d’avui ascendeixen a 36, la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya considera que no s’ha actuat amb la diligència necessària per evitar el creixement exponencial d’aquests.

Els inicis daten del passat 11 de gener del 2018, quan diversos treballadors del servei d’urgències de l’hospital es dirigeixen al Comitè de Salut Laboral amb el comentari d’un possible brot de sarna i demanant que es posessin les mesures adequades davant la facilitat del contagi.

Un cop parlat amb la part empresarial, se’ns comunica que tot està en procés d’avaluació i diagnosi, i la realitat és que a data 16 de gener encara no se’ns informa i ni tan sols es posa en tractament els 10 professionals inicialment afectats, incidint només en la simptomatologia i no en l’erradicació del paràsit.

Finalment el diagnòstic definitiu com a brot d’escabiosi es dona el 17 de gener i s’inicien els tractaments pertinents. A partir d’aquí, l’empresa es posa en contacte amb el Departament de Salut de la Generalitat de la província de Tarragona per donar a conèixer els casos i perquè els facilitin un protocol d’actuació.

Des de CCOO considerem, igual que el Comitè de Salut Laboral, que l’empresa no ha actuat amb la diligència deguda, ja que en no tenir el circuit definit i no haver-lo executat en conseqüència, no només ha endarrerit el diagnòstic i el tractament sinó que ha propiciat la propagació del contagi.

A més, també denunciem que no s’ha facilitat el tractament per manca d’unitats que es van esgotar de seguida.